اخبار دارالفنون در تابستان 1402

دارالفنون در تابستان گرم 1402

بعد از امتحانات خرداد 1402 در دو هفته مانده تا آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی کلاس های رفع اشکال برای دروس ادبیات، شمی ، فیزیک و ریاضی برای دانش اموزان شرکت کننده برگزار گردید و در تیرماه 1402 دانش آموزان شرکت کننده در آزمون شرکت نمودند . طبق تقویم سالیانه دارالفنون تیرماه مختص ورودی های هفتم ، مرداد کلاسهای غیر درسی و مهارتی برای همه پایه ها و شهریور شروع کلاس های آموزشی برای دانش آموزان دارالفنون می باشد..

سه هفته ابتدایی تیرماه کلاسهای آمادگی متقاضیان ورودی هفتم برگزار و در آخر سنجش ورودی بعمل آمد و تعداد دو کلاس دانش آموز برای پایه هفتم برگزیده و ثبت نام شدند.. و در اواخر تیر خبرهای خوش موفقیت نهمی های دارالفنون از راه رسید! قبولی کوشا حقانی در آزمون ورودی تیزهوشان و قبولی 16 دانش آموز در آزمون ورودی نمونه دولتی و بعد از اعلام ذخیره ها 3 نفر دیگر به این تعداد اضافه شدند. یعنی از 29 نفر شرکت کننده نهم دارالفنون 19 نفر در این آزمون قبول شدند که با توجه به تعداد  شرکت کننده به تعداد قبولی ، مدرسه دارالفنون بین سایر مدارس متوسطه اول حائز رتبه اول در شهرستان بابلسر گردید.  

در مرداد برای دانش آموزان کلاس های سفالگری، نقاشی ، هلال احمر و آموزش نجاری پیشنهاد گردید که به دلیل به حد نصاب رسیدن دانش آموزان متقاضی برگزار نگردید. در ابتدای شهریور به مدت دو هفته کلاسهای آموزشی سال تحصیلی جدید برای سه درس ریاضی، علوم و ادبیات فارسی برای همه دانش آموزان برگزار گردید . در آخرین ماه تابستان هم بنا بر قولی که به قبولی های دارالفنون در آزمون های نمونه و تیزهوشان داده شد این بچه ها  رهسپار اردوی شبانه روزی در سد شیاده بندپی شدند که اوقات خوشی رو با هم گذراندند.